27 Şubat 2015 Cuma

NERDEN BAŞLASAM? ( SANDALYE KILIFI DİKİMİ )

Bu fotoğrafta anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki hepsini tek bir posta sığdırmak istemiyorum. Masamın koyu kahve renginden beyaza dönüşümü, sandalyelerimin kılıflarının dikimi, runner dikimi, masa üstündeki kadeh mumlukların yapımı ve duvarda görünen pembe çerçevelerin yapımı.
Hangisinden başlasam acaba :)
En iyisi önce sandalyelerimi nasıl kapladığımı anlatayım.
6 sandalyeyi kaplamak için 3 metre renkli kumaştan 2 metre de pembe duck kumaştan aldım fakat iki kumaştan da arttı. Bende kalanından runner diktim onu da bir sonra ki postta anlatayım.
İlk önce kumaşı sandalyenin sırt kısmının çevresi kadar kestim. Ardından ters çevirip sandalyeye giydirdim ve iğneledim böylece sandalyenin sırt kısmının kalıbını çıkarmış oldum. Tabi dikiş payını vermeyi de unutmadım. Sandalyemin sırt kısmında sadece üstte ve tek bir yanda dikiş olmuş oldu.
3. fotoğrafta da gösterdiğim gibi kulak diye tabir ettiğimiz kısmı da sandalye de iğneleyip teyelleyerek oturma kısmına geçtim.
Oturma kısmına kumaşımı koydum, dikiş payı bırakarak kestim ve sırt kısmına iğneledim.
Alt kısmı için gene orayı ölçüp sandalyenin oturma kısmını kapatacak kadar kumaşı dikiş ve kıvırma payı bırakarak kesip oturma kısmına iğneledim. Böylelikle sandalye kalıbımı hazırlamış oldum. Diğer 5 sandalye için de bu kalıbı kullanarak kumaşlarımı kestim. Duck kumaşı çok atan bir kumaş ben overlok makinamda diktim ayrıca kumaşı kesmeden önce yıkamanızı tavsiye ederim çeken bir kumaş.
Böylelikle istediğim zaman çıkarıp yıkayabildiğim sandalye kılıflarım olmuş oldu.
SEVGİLER...
 

21 yorum:

  1. Sevgili Hasret iyiki bir blog açmışsın .Harika şeyler var.Hepsini çok beğendim .Çok fikir aldım teşekkürlerhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy nasıl mutlu oldum bilemezsiniz yorumunuza :) çok teşekkür ederim. Daha çok paylaşılmayı bekleyen projelerim umarım onlar da hoşunuza gider sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. sabırsızlıkla bekliyorum. şimdi seni bloğuma ekliyorumhttp://yasmininrenklidunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür hemen bende ziyarete geliyorum:)

      Sil
    2. Anlatım süper çok güzel olmuşlar ilk fırsatta bende diksem mi diye düşünmeye başladım.... sevgiler:))

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim anlaşılır olması önemli benim için bende yapmak istediğim bir çok şey için bloglardan yararlanıyorum :) bendende sevgiler:)

      Sil
  4. çok güzel olmuş hemde cuk oturmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hem de çok kullanışlı oldu teşekkür ederim:)

      Sil
  5. Size nasi ulasabilirim harika olmus dikis bilmiyorum hic size diktirsen sandalye ortuleri harika gorunuyo bende cok istiyorum bole birsey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim dışarı bu tarz ev tekstili dikmiyorum keşke size yardımcı olabilsem.

      Sil
  6. Size adresimi yollasam bana cikardiginiz kalibi yollayabilirmisiniz...bendeki sandalyelerle ayni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yere kalıp çıkarmadan diktim sadece tek sandalyede kumaşı tersten iğneleyerek kalıbını kumaşa çıkarmış oldum ve diğerlerini de ona göre kesip diktim.

      Sil
  7. Keşke ölçülerinde yazsanız evde bu tarz sandalye yok musteri isteyince ölçü bilgimiz olsa birde artan kumaslari saymazsaniz net kaç metre kumaş gitti.?

    YanıtlaSil
  8. Emeğine sağlık harika olmuşlarrrr...

    YanıtlaSil
  9. Ben sirt kismini anladim dikip gecirdiniz de alt kimi nasi yaptiniz kalip gibi durdu ay ben niye anlamiyorum bu dikisten yaaa :/

    YanıtlaSil
  10. Sandalye nin sirt kismi ile oturacak kismi ayri mi bir mi

    YanıtlaSil
  11. Sandalye nin sirt kismi ile oturulan yer ayri mi

    YanıtlaSil
  12. Banada yaparmısın 6 sandalye icin fiyat ne kdr tutar

    YanıtlaSil
  13. Banada yaparmısn 6 sandalye fiyat nedir??

    YanıtlaSil
  14. daha suan okudum hemen basliorum dikise...

    YanıtlaSil
  15. merhaba dört sandalye için ne kadar kumaş gitti bende yapmak istiyorum

    YanıtlaSil