10 Ocak 2015 Cumartesi

MERHABA (ESKİ KOTTAN YELEK YAPIMI)

     Merhaba; uzun zamandır açmak istediğim bloğumu sonunda açabildim. Demek bu güne kısmetmiş umarım hayırlı olur. Ben kim miyim? 1984 İzmir doğumlu, DPÜ İİBF iktisat mezunu, dikişe gönül vermiş, kendin yap projelerini çok seven, iki prenses annesi, eşiyle çok mutlu bir ev hanımıyım (şimdilik).
     Bloğumun tamamlanmasını bekleyemeden ilk yayınımı paylaşmak istedim. Evet gerçekten heyecanlı, istekli, ve bloğuyla ilgili birçok hayalleri olan biri var karşınızda.
      İlk paylaşımım bir geri dönüşüm olacak eski kottan yelek yapımı. Sizin yada eşinizin artık giymediği kot pantolonlarınızı kendinize veya çocuğunuza şık, tarz bir yeleğe dönüştürebilirsiniz.


Öncelikle kotun ön ceplerini yeleğin ön cebi yapmak için kesiyoruz.
Cebin büyüklüğünü dikmek istediğiniz kişiye göre ayarlayabilirsiniz,  ben kızıma yaptığım için biraz küçük kesmiştim.



Yeleğin sırt kısmını ise kotun paça kısmından keseceğiz.
Paçayı dış dikiş yerinden kesip geniş bir parça elde etmiş olacağız



Fotoğraftaki gibi kol oyuntusunu vererek sırt kısmını bir kenarda bekletiyoruz.
Ceplerin üzerindeki yeleğin ön parçalarını da diğer paçadan aynı olmak
şartıyla iki tane parça kesiyoruz.
En son yeleğin boyun kısmı için kotun belinden ölçülü olarak bir
parça kesiyoruz.


Tüm bunları yaptığımızda elimizde 6 parça olması gerekiyor. Hepsini önce birbirine iğneleyip
 kıvırma yerlerini elimizde teyelleyip dikişe sonra geçmenizi tavsiye ederim.

Son olarak istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
Ben alt dikişleri pamuklu dantel kurdeleyle bitirmeyi tercih ettim.
Buda benim büyük kızım MİRA DUA yeleği onun için dikmiştim.

15 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık takipteyim

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Çok şık birşey olmuş bu bayıldım. Bu arada izleyici butonu ekleseniz daha iyi olmaz mı, tercih meselesi tabiki, birbirimizi İnstagramda takip ediyoruz zaten. Ben bloğuma da beklerim sevgili Hasret.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim beğenmene sevindim. Bloğumla ilgili eksiklikler olduğunun farkındayım izleyici butonunu da şimdi sizden duyuyorum :) hatta kimse niye beni takip etmiyor acaba yada ben takip ettiklerini nerden görücem diye arada düşünmüyor diildim :) Ben sizi ve sevdiğim takip ettiğim blogları blog listeme ekledim ve yeni yayın girdikçe ziyaret ediyorum sizi. İnstagramda da takipteyim evet :) şu butonla ilgileneyim ben çooook teşekkür ederim size uyardığınız için.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba çok şirin bir yelek olmuş ellerinize sağlık... İzleyici butonu çok büyük kolaylık izlemek isteyenler için iyi olmuş. Kızınıza da maşallah çok şeker sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim evet bloğumu yeni yeni yapılandırıyorum sanırım zamanla alışır ve öğrenirim :)

      Sil
  6. bloğunuzu çok beğendim. geridönüşüm projelerini ben de çok severim. sizleri de benim blouğuma beklerim. Takiptesiniz

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim hemen ziyarete geliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Aramıza hoşgeldiniz.Ne güzel bir yelek olmuş,küçükhanıma da çok yakışmış.Takibe aldım sevgilerr..))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum çok teşekkür ederiz. Bende ziyarete geliyorum hemen. Sevgiler...

      Sil
  9. Yelek süper kızınıza da maşallah :) takipteyim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz :)) bende takibe alıyorum şimdi sevgiler...

      Sil
  10. Bende yaptim harika oldu fotoğraak istedim ama atilmiyor sanirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar fotoları mail adresime atabilirmisiniz acaba görmek isterim :)

      Sil
  11. harika olmuş süper bende dikiş makinesi alınca yapacağım bundan

    YanıtlaSil