31 Ocak 2015 Cumartesi

BALERİN TİLDA BEBEK

Merhaba;
Bir Tilda bebek furyasıdır gidiyor. Bende diyordum neden hala bu furyaya katılmadım taaaaki dikip ters çevirmeye başlayıncaya kadar. Evet tek zorlandığım nokta ters çevirmek oldu ama diğer hepsi çok zevkliydi. Hatta kızlarımla birlikte yaptık bazı yerlerini. Onlarda çok eğlendi ve bitince ellerinden düşürmediler.
 

Bebeğimiz bu ona henüz bir isim bulamadık ama bebeğin bitmiş halini gördüğünde Mira 'anne bu bebek aynı sana benziyooo ' dedi :)
Yapım aşamasın da ilk önce bebeğimizin beden, bacak ve kol kalıbını istediğiniz büyüklüğe göre çıkarmamız gerekiyor. Ben kızımın bir bebeğini kullanarak kalıp çıkardım tabi dikimi kolay olsun diye biraz kalın tuttum kalıbı.
 kalıpları çift katlı kumaşa iğneleyip iki bacak iki kol ve bir beden olmak üzere 5 parça kestim. Kumaş olarak kullanılmayan penye bir tişörtü seçtim. Tilda yapımında farklı bir kumaş kullanıldığını duymuştum nasıl bir kumaş bilmiyorum ama sanırım onu kullanmak şart, penye biraz uğraştırdı, ince geldi.
 Çift kat kestiğimiz kumaşları birleştirip çevirdim ve içine elyaf doldurdum. Elyafı doldurmaya en uzak ve ince noktadan başlamalıyız yoksa boşluk kalabilir.
Elyaf doldurduğum tüm parçaları tek tek bedene diktim. Tildaya göz kalemi yada akrilik boyayla göz ve yün iple saç yaptığımızda tabanı oluşturmuş oluyoruz. Kıyafeti hayal gücümüze bağlı olarak tasarlayabiliriz.
 
Ben Tilda mı balerin olarak giydirdim ve süsledim.
Herkese sevgiler :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder